Första dressyrträningen!

I torsdags hade jag och Bisse pisse våran första dressyrträning för Åsa!
Jag var lite nervis innan ;) thihi!


Men jag och P värmde upp lite på stubbåkern och prata igenom lite hur vi skulle lägga upp våran träning.
Vi kom överens att börja från början och jobba oss upp tillsammans.
Så vi berätta det för Åsa när vi kom på plats. Och hon höll med oss.

Vi börja med basic, igångsättningar, skritt, halt, skritt. Start och stopp knapp! Och den fanns :P *puuh*
Sen lite vädningar i en fyrkant, först i skritt sen i trav. Typ som en blanding av bakdels och framdelsvänding som hon förklara!
Det gick jätte bra :) Bisse var jätte duktig och jobba på fint!
Åsa tyckte vi var ett fint ekipage och att det var en fin häst! Så det var roligt att höra! Även mamma P var stolta över oss! Blev ännu guldstjärna i boken ;) haha

 
var svårt att få till bra bilder då det var så mörkt ute!

Dagen efter red vi barbacka på åkern och gjorde mjukgörande övningar såsom serpentiner, volter.
Sen trava vi en del oxå! :) wiiie! Det gick bra! Börjar få in rytmen och känslan.
Jag är ju gärna sån som rullar ihop mig till en boll ;) då försvinner ju balansen totalt ju!
Men träning ger färdighet! :)


Och jag måste säga...fy fasiken vad jag älskar att åka nedcabbat när det är sol och fint ute!
Sån himla skön känsla!
Älskar min fina bil!!<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0